COBI Armed Forces F-4 Phanthom II, 1: 48, 703 k (CBCOBI-5897)

COBI Armed Forces F-4 Phanthom II, 1: 48, 703 k (CBCOBI-5897)

266,00 RON

Ofertele pentru produsul

 

COBI Armed Forces F-4 Phanthom II, 1: 48, 703 k (CBCOBI-5897)

266,00 RON
+ 19,90 RON costul livrarii
In stoc
spre magazin »
raijucarii.ro
Descrierea produsului
Lucrările de construcție la noul avion au început lent încă din 1952. La acea vreme, în aviația americană erau în uz aparate precum FH-1, Voodoo sau Crusader, iar atât aviația, cât și marina nu aveau nevoie să caute noi opțiuni.
Din fericire, genialul constructor și vizionar Dave Lewis a fost suficient de prevăzător pentru a putea anticipa dezvoltarea aviației în următorii 30 de ani. Cu excepția unei mici detalii despre care vom vorbi mai târziu.
În 1953, duo-ul de constructori D. Lewis și H. Barkey a început să construiască câteva prototipuri pe care aveau să testeze noi idei și tehnologii. Toate acestea fără ca guvernul Statelor Unite să ofere fonduri pentru noul proiect.
Asta s-a schimbat abia în 1955, când compania McDonnell a trimis o ofertă nesolicitată autorităților americane cu un avion de nouă construcție capabil să opereze în orice condiții meteorologice, cu 9 puncte de suspendare sub aripi și fuselaj. Cu 6 săptămâni mai târziu, oferta a ajuns pe masa unui ofițer experimentat din marina SUA responsabil cu înarmarea, care a înțeles imediat ce au reușit oamenii de la McDonnell să creeze.
Momentul decisiv a fost comanda a două prototipuri, atunci încă sub denumirea XF4H-1, și cinci unități de pre-producție.
Zborurile de încercare ale prototipurilor au început pe 27 mai 1958 și trebuie spus că nu au fost fără probleme. A fost necesară reproiectarea admisiei de aer și conectarea diferitelor piese ale carcasei. Din păcate, unul dintre prototipuri a fost pierdut în urma unui accident.
Producția în serie a fost începută la sfârșitul anului 1958, iar o curiozitate este că numele intern al producătorului avionului a fost Satan sau Mithras, iar în documentație ca Model 98. În cadrul USAF, avioanele de vânătoare erau numite Spectre, iar astfel, din cauza confuziei, s-a ajuns la unificarea numelui în astăzi cunoscutul Phantom II.
Aviația americană, spre deosebire de marina, nu a fost foarte dornică să achiziționeze Phantome. A trebuit să intervină pe atunci ministrul apărării Robert McNamara. După teste comparative, aviația a trebuit să recunoască că Phantom depășește cu mult tot ce avea în dotare.
Dovada sunt și cele 16 recorduri mondiale pe care avioanele F-4 le-au realizat. Detaliul uitat pe care l-am menționat mai sus a fost absența unui tun de bord. În general, se considera că era epoca duelurilor aeriene tradiționale s-a încheiat și că lupta se va desfășura de la distanță. Realitatea războiului din Vietnam a scos pe toată lumea din această eroare.
Probabil cea mai cunoscută echipajă a Phantom-urilor II a fost căpitanul Louis Page și locotenentul John C. Smith, care au doborât primul MiG nord-vietnamez.
În mai multe versiuni au fost produse peste 5.000 de unități.
Majoritatea avioanelor au fost retrase din uz în 1996, dar câteva unități rămân încă în serviciu.
Parametrii tehnici:

dimensiuni: anvergura aripilor 11,71 m, lungime 19,2 m, înălțime 5,03 m
greutate goală 13.397 kg
greutate maximă la decolare 27.965 kg
unitate de propulsie 2x motor cu reacție General Electric J79 cu tracțiune de 79,6 kN
viteză maximă 2.389 km/h
rată de urcare 312 m/s
altitudine maximă de zbor 18.975 m
raza maximă de acțiune 3.065 km
volumul rezervoarelor de combustibil 7.549 l + 12.627 l în rezervoare suplimentare
armament 1x tun cu șase țevii M61A1 Vulkan și până la 8.480 kg de arme în puncte de suspendare

Galerie

Păreri
Intrebari&Raspunsuri

Prețurile și informațiile de pe paginile noastre sunt furnizate de magazinele partenere și au caracter informativ, unele erori pot apărea. Imaginile produselor au caracter informativ, uneori pot include niște accesorii care nu sunt mereu incluse în pachetul de baza. Informațiile aferente produsului (imagine, descriere, preț) se pot schimba fără notificare prealabilă. Compari.ro nu își asumă responsabilitate pentru eventualele greșeli.